WOODY e același șerif de care Andy, primul lui proprietar, s-a îndrăgostit în primul Toy Story, cu atâția ani în urmă. Dar, în ciuda faptului că Woody și-a găsit un cămin nou, împreună cu Bonnie și jucăriile ei, el suferă în tăcere. E vorba de echivalentul în lumea jucăriilor a sindromului “Cuibului părăsit”. Are acum un copil nou, o fetiță bună și jucăușă, care să se ocupe de el, dar rolul pe care îl avea acasă la Andy e total schimbat, iar Woody încearcă să folosească metodele vechi ce nu dădeau greș pentru a rezolva probleme noi și neașteptate.

Woody încearcă să își găsească locul în camera lui Bonnie și nu prea reușește. A trecut printr-o mulțime de aventuri în primele 3 filme și a învățat din ele. A evoluat, a crescut în urma lor și acum găsește destul de dificilă adaptarea la noul climat. Drept urmare, atunci când realizează că Bonnie nu se simte prea bine la grădiniță, sare să o ajute, pentru că asta îl împinge să facă firea lui generoasă, dar și pentru că acesta poate fi un punct de pornire într-o nouă aventură.

Atunci când Bonnie îl creează pe Forky, o furculița de unică folosință devenită jucărie cu ajutorul imaginației fetiței, Woody, fără să i-o ceară nimeni, își asumă responsabilitatea de a avea grijă de el. Confuzia lui Forky legată de propriul lui rol, jucărie bună de jucat sau obiect bun de aruncat, îl conduce și pe Woody către răspunsurile pe care le caută disperat: care e rolul lui în noua cameră cu jucării și care e rostul lui în viața lui Bonnie.

BO PEEP e prietena de mult pierdută a lui Woody, Buzz și a restului găștii inițiale de jucării. Stând împreună cu oaia ei pe suportul lămpii din camera lui Andy, Bo a avut mereu o legătură specială cu Woody. În momentul reîntâlnirii, Bo e un pic ciobită și prăfuită, ca urmare a anilor lungi petrecuți pe drumuri, dar spiritul ei e departe de a fi înfrânt. Bo a devenit o jucărie cu spirit de aventură, a cărei putere și curaj nu țin deloc cont de învelișul ei delicat de porțelan.

Când cei doi se întâlnesc din nou, în împrejurări extrem de improbabile, Bo de abia așteaptă să îi împărtășească lui Woody aventurile prin care a trecut, după lunga lor perioadă de despărțire. În vreme ce Woody l-a vegheat pe Andy, Bo și-a luat destinul în propriile mâini și a plecat în căutarea aventurii în lumea largă. Bo e independentă și curajoasă, amuzantă și isteață, un model de înfruntare a adversităților de tot felul și de depășire a barierelor, prima dintre ele fiind, desigur, contrastul izbitor dintre fragilitatea casantă a exteriorului și forța de neoprit a interiorului.

FORKY nu e o jucărie. Cum să fie o jucărie? E doar o furculiță de unică folosință din care Bonnie a făcut un proiect la școală. Forky e sigur că nu are ce căuta în camera fetiței, alături de celelalte jucării. Din păcate, de fiecare dată când încearcă să dispară, cineva îl înșfacă și îl aruncă în diverse aventuri nebunești de care, sincer, Forky s-ar lipsi fără regrete.

Woody, cel care are grijă de toți, își ia responsabilitatea educării lui Forky, ceea ce, la început, nu presupune altceva decât extragerea lui din coșul de gunoi, pentru că Forky, în calitatea lui de obiect de unică folosință, încearcă să își împlinească destinul, adică să ajungă, urgent, după folosire, pe fundul primei pubele disponibile. Woody încearcă să îi explice că destinul i s-a schimbat și că, din postura de jucărie a lui Bonnie, trebuie să își propună altceva. Bineînțeles, munca de lămurire pe care trebuie să o facă Woody e extrem de complicată.

GABBY GABBY e o jucărie adorabilă din anii 50, a cărei cutiuță vocală are un defect de fabricație, ceea ce o face să sune oricum, dar nu adorabil. Gabby și-a petrecut mai bine de 60 de ani în depozitul unui anticar, uitată de toți, având drept companie câteva păpuși de ventriloc, fără voce. Gabby Gaby crede că, dacă ar găsi o cutie vocală fără defecte, și-ar putea și ea găsi un copil care să o iubească.

BUZZ LIGHTYEAR e același tip loial, nu doar lui Bonnie, ci și prietenilor pe care și i-a făcut pe parcurs, în special rivalului sau de odinioară, Woody, care i-a devenit mai apropiat decât un frate. Buzz ar face orice pentru prietenul său cu pălărie de cowboy, dar eforturile și bunele sale intenții îl duc într-un stand de bâlci, unde devine un biet premiu pentru micuții care trag la țintă.

DUCKY și BUNNY sunt premii de bâlci, care de abia așteaptă să fie câștigate. Planurile lor sunt însă întrerupte într-un mod destul de grosolan, iar Ducky și Bunny se trezesc că au pornit într-o aventură, împreună cu niște jucării care nu au nici cea mai vagă idee despre ce înseamnă să-ți trăiești viața atârnat de un panou. Ducky și Bunny, cele mai ieftine, prăfuite și dispensabile jucării de bâlci, sunt în totală opoziție cu Woody și Buzz, care au avut întotdeauna un copil care să le fie stăpân.

DUKE CABOOM e o figurină de acțiune din anii 70, ce îl întruchipează pe cel mai mare cascador canadian. Duke pare sigur de el și arogant, dar Woody descoperă rapid că are un călcâi al lui Ahile: el nu poate executa cascadoriile din propria lui reclamă video, iar asta îl întristează foarte tare.